הסכמה

חניך: אני מסכים איתך.

חונך: מה משמעות של כך שלא היית מסכים איתי?

כשאני בצרות, אני רואה את המצב בצורה לא נכונה או שאני נוקט בפעולה שגויה.

כשאני מבקש גישה חדשה או כשאני שואל מישהו מה עלי לעשות, אני חייב לאמץ את הגישה החדשה הזו או לנקוט בפעולה הזו.

אם אני מסכים שהגישה החדשה היא הגישה הנכונה ושהפעולה שמוצעת לי היא הפעולה הנכונה על סמך ניתוח המצב שלי, זה לא דבר רע.

אבל אם אני לא מסכים, האגו שלי הוא זה שלא מסכים, והאגו הוא זה שגרם לבעיה מלכתחילה.

חוסר ההסכמה שלי חסרת ערך.

לכן, גם ההסכמה שלי חסרת ערך: הגישה הנכונה והפעולה הנכונה נכונות, ללא קשר למה שאני חושב או מרגיש.

יתר על כן, אם אאמץ רק את הגישות החדשות שאני מסכים איתן ואנקוט רק בפעולות שאני מסכים איתן, אני עדיין אחראי, והבעיה לעולם לא תיפתר.

אני אאמץ רק את הגישות ואנקוט רק בפעולות שלא ישבשו את תפקוד האגו שלי.

כשאני אומר 'אני מסכים', זה סימן שאני רק נותן אשליה של התקדמות, כשלמעשה אני לא מתקדם בכלל.